در خود دریایی دارم که ژرفناهایش ٱرام است، کیست که گمان برد چه هیولایی مهیب در خود نهان دارد؟
چه دیوها در بند کرده ام وچه معماها که گشوده ام ، اما هنوز باید از دیوها و معماهای خویش بند بگشایم و ٱنان را به کودکانی ٱسمانی بدل کنم .
دانایی ام هنوز از خندیدن و فارغ از رشک بودن را نیاموخته است ،شور جوشانم هنوز در زیبایی ٱرام نگرفته است ، براستی شور و شوق نباید در سیری خاموش شود و فرو نشنیدــ!بل در زیبایی ، چه خوش است بزرگ منشی بزرگ اندیشان .
قهرمان دست بر سرنهاده می ٱرمد،و اینگونه بر ٱرمیدگی خویش چیره می شود .امادرست برای قهرمان دست یافتن به زیبایی دشوار است ،دشوارترین کار است."زیبا"برای اراده های استوار دست نیافتنی است.
اندکی بیش ، اندکی کم: درست در اینجاست که اندک بسیاراست !ایستادن با ماهیچه های رها و راده ی بی لگام شما همگان را دشوارترین کا ر است ،شما برجستگا ن را ،چون قدرت کرامت کند ر ٱنچه دیدار پذیر است فرود ٱید، من چنین فرودی را زیبا می نامم.وز هیچ کس چند زیبایی چشم ندارم که از تو ،" ای قدرتمند" چیرگی بر خود وپسین نیک نامی تو باد ، باور دارم که بر بدی ها همه توانایی ،براستی چه خنده ها زده ام بر ناتوانانی که خود را نیک می پندارند ، زیرا که چنگال های کند دارند .
خواهان فضیلت ستون باش ، که هرچه بالاتر میرود زیباتر می شود و ظریف تر،اما از درون سخت تر و استوارتر است.
ٱری ای مردمان برجستهه، شمایان نیز باید روزی زیبا شوید ، در برابر زیبای یتان ٱینه بگذارید ٱنگاه روان هایتان از ٱروزهایی خدایی به لرزه خواهدافتاد ، ٱن گاه خود ستایی نیز خود" نیایشی " خواهد بود .
زیرااین است راز روان ،ٱن گاه قهرمان او را ترک می گوید و ابرقهرمانی همراه پهلوانی در رویاها به او نزدیک می شود
"چنین گفت زرتشت"
کرمانشاه و بیستون سرافراز...
ما را در سایت کرمانشاه و بیستون سرافراز دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 200 تاريخ: چهارشنبه 11 فروردين 1400 ساعت: 18:48